DMA - ?

Autor: sOap (soap_at_go2.pl)
Data: Tue 01 Oct 2002 - 00:58:34 MET DST

Witam grupowiczow. Mam nadziej ze tresc mego posta pasuje z tematyka grupy
bo w koncu dolegliwosc mego kompa przeszkadza mi w giercowaniu :-).
Jestem posiadaczem w.w urzadzenia.
Narywarka ta posiada bios oznaczony nr. 1.1B.
Na stronie TEACA w Suporcie lezy BIOS ktory aktualizuje stara wersje do
nowszej, jednak niestety sam instalator dzila na sytemach Win95,98,ME. A na
XP niestety nie, podobnie zreszta jka na NT czy 2000.
Co wiec mam zrobic? Podarowac sobie czy moze jest jakas alternatywa.
/Poki co ja narazei sadze ze jedynym rozwaizaniem jest instalacja Windy
przykaldowo 98 na czas aktualizacji, lae nie che mi sie czynic takeigo
zabiegu.../
Inna sprawa to sam fakt czy potrzebna jest aktualizacja?
Na to pytanie mysle ze moze wy dacie mi odpowiedz.
Ja zasugeruje tylko tyle iz nie moge sobie poradzic Wlaczyc tryb DMA w
WIndowsie XP PL dla DVD-ROM'a TOSHIBA-M1612 podpietego na jednym kablu z
CD-RW. Obojetnie czy jest on na Secondary master czy slave!?
Ustawilem opcje Uzyj DMA jesli dostepe ale on nic nie zalapuje.
Korzystanie z rad wielu "mastah'ow" ;) /pobranych z e-maili, newsow /takze
archiwum/ nic mi nie omoglo.
Na wszelki wypadek podziel sie jesli moze komukolwiek innemu by to pomoglo
albo ktos chcail by mi pomoc :)
A wiec:
* Usunicie kontrolera podrzednego /Odinstalowanie/ i ponowna jego samo
isntalcja przez system wraz z dobrym ustawieniem trybu pracy
* Grzebanie w rejestrze, czyli
W rejestrze, w kluczu:
"Mójkomputer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001
\Control\Class\{4d36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\"

W galeziach:
0000 - opisujący nadrzędny kontroler IDE
0001 - podstawowy kanał IDE (przypuśćmy, że z HDD)
0002 - pomocniczy kanał IDE (na przykład z CD-ROM)

czy wartość "MasterDeviceTimingModeAllowed" jest ustawiona na "ffffffff"

* instalowanie latek dla XP, a takze roznych "dupereli" robionych pod
chipsety VIA (posidana plyta to Epox 8KTA3+PRO)
o to chyba wszytkie jakie byly juz testowane:
VIa4in1 od wersji 4.40 bo 4.43
IDE_MPD3014
IDEFilter120a
venabler_v014
viapfd100
vlatency_v014 oraz vlatency_v019 oraz vlatency_v019d

* aktualizacja BIOS'u - obecnie najswiezsza: 8k202205

* uszkodzona tasma IDE, zle podlaczenie (uwzglednilem przy podlaczeniu
koncowki, a wiec Master na koncu, slave na srodku), kabel 40pin -z czasow
ata33

--
POzDrOw|eN|@ !!! // Sp3c|aL tHx. !!!
soap_at_go2.pl || alan_at_xl.wp.pl || http://www.soap.prv.pl