Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 21:30:50 MET DST

On Mon, 23 Sep 2002, Radoslaw Sokol wrote:

> To już piszesz o bardzo high-endowych serwerach. Np. bardzo

 Raczej zastosowaniach. Mam tu w okolicy taki serwer, gdzie SCSI (2x) na
plycie lezy odlogiem, bo dyski sa podlaczone do kontrolera RAID, a karta
grafiki jest nieuzywana (konsola lacznie z BIOSem, w razie czego, na
porcie szeregowym).

> porządne płyty serwerowe (np. Tyana na AMD 760MP i 760MPX,
> w tym w wersjach do montażu rack, jak i do normalnych
> desktopów) mają wszystkie takie elementy (SCSI, 2xEthernet
> 100 Mbps) od razu na sobie.

 Wlasnie o to mi chodzi -- w wielu przypadkach niepotrzebne. Kosztem
zlacz PCI.

> AFAIK sporym ograniczeniem jest sama magistrala PCI ze
> swoim limitem przerwań. Dopiero montując więcej magistral
> można problem rozwiązać (wraz z osobnym przerwaniem dla
> AGP) -- ale koszty...

 Koszty produkcji dodatkowej logiki w obrebie ukladu sa znikome. Byc moze
problemem sa koszty kompetentnych projektantow... Zreszta, o ile wiem,
linie przerwan PCI sa asynchroniczne i chyba nie ma przeszkod w
prowadzeniu linii z poszczegolnych zlacz oddzielnie (a przynajmniej
najczesciej wykorzystywanych linii INTA).

> Podejrzewam, że znalazłoby się parę kart PCI, które sprzętowo
> (w samym układzie ASIC zawierającym też obsługę magistrali)
> mogą mieć problemy ze współdzieleniem przerwań. Ale głowy nie
> daję, nie budowałem nigdy układu sprzęgającego z PCI ;)

 Eee tam -- iloczyn na drucie trudno spartaczyc...

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +