Jaka plyta pod P4 i karta graficzna? Dlugie pytanie, przepraszam

Autor: Kuba (roznosci_at_aprim.pl)
Data: Sun 22 Sep 2002 - 11:04:16 MET DST

Witam!

Przystepuje do modernizacji komputera. Potrzebuje Waszej rady jaka plyte
glowna i karte graficzna wybrac. Nie znam sie na sprzecie i nie chce opierac
sie wylacznie na testach z prasy komputerowej.
Komputer jest dla mnie narzedziem pracy i rozrywki. Do tego co robie
wystarcza pewnie skladak z hipermarketu, ale lubie raz na jakis czas zrobic
sobie prezent :-). Przy komputerze spedzam nawet kilkanascie godzin
dziennie, wiec wszystko musi dzialac idealnie. System operacyjny to na razie
Win 98, moze kiedys XP?
Zdecydowalem ze nowym procesorem bedzie Pentium IV okolo 2 GHz. Potrzebuje
pod niego dobrej plyty glownej. Nie przewiduje zadnych zabaw z nia, zadnego
podkrecania itp. BIOSem tez nie umiem sie bawic poza najprostszymi
ustawieniami.
Plyta ma byc dobra jakosciowo, taka ktora nie ma tendencji do psucia sie
(oczywiscie to sie moze zdarzyc, ale niech to bedzie wyjatkowo rzadki
wypadek). W tym wypadku jakosc jest wazniejsza od ceny. Wole renomowanych
producentow niz wlasnie wchodzacych na rynek.
Plyta ma byc wydajna, czyli miec na sobie to co obecnie najlepsze. Zlacze
AGP x4 wystarczy, bo w ciagu najblizszych kilku lat nie bede juz niczego
zmienial. Na razie chce 256 MB pamieci DDR (tej szybszej) i watpie, zebym
kiedys dolozyl dugie tyle. Na pewno nie wiecej. Dobrze by bylo gdyby miala
obsluge USB 2.0 i 4-6 portow tego typu. 4-5 zlaczy PCI tez wystarczy. Chyba,
ze nie bedzie miala zintegrowanej karty muzycznej to wtedy 5-6 x PCI. Do
samej karty muzycznej nie mam wiekszych wymagan - ma nie sprawiac klopotow.
Przydalaby sie karta sieciowa, bo zapisalem sie do instalacji Neostrady+.
Musi miec zlacze do portu podczerwieni, a gdyby miala ten port to byloby
swietnie. Obsluga dysku 40-60 GB to chyba nie problem dla zadnej plyty. Tak
samo jak podlaczenie nagrywarki CD-RW, napedu DVD i czasem drugiego dysku.
Czy mozna jeszcze czegos wymagac od plyty? I czy istnieje cos co spelni moje
marzenia?

Teraz karta graficzna. Tu jest mi trudniej okreslic wymagania. Chyba
najbardziej wymagajaca gra jakiej uzywam jest FIFA 2002 WC. Chcialbym
jednak, zeby FIFA 2006 tez dzialala znakomicie. Poza tym ogladam filmy DVD i
DiVX, oladam TV dzieki karcie (AverMedia ...) troche pracuje w CorelDraw i
Photoshopie, poza tym wszystkie programy biurowe, no i spedzam mnostwo czasu
przed monitorem (17", ViewSonic PF 775 - gdyby to mialo jakies znaczenie).
Raczej nie bede do niej podlaczal telewizora ani drugiego monitora. Moze
kiedys zmienie monitor na LCD ale tez nie szybko.
Tutaj takze zalezy mi na jakosci i bezawaryjnosci. I zebym nie musial raz na
miesiac wyjmowac jej i oliwic wiatraczka jak teraz w mojej ELSA Erazor cos
tam... W kazdym razie najpierw jakosc, potem cena.
Moja sympatia kieruje sie w strone procesorow GeForce, ale sympatie mozna
zmienic... Na te cuda w rodzaju GeForce 4 Ti 4600 mnie nie stac, zreszta
gdzies musi byc granica szalenstwa. Z tego co czytalem zrozumialem ze
wynalazki typu GF 4 MX nie sa warte uwagi. Wiec co? GF 4 Ti 4200, czy
wystarczy GF 2 Ti (to znaczy ja wiem, ze wystarczy, ale...).
I pamiec. 64 czy 128 MB? Lepszy procesor, mniej pamieci, czy gorszy
procesor, wiecej pamieci?

Byloby super gdybym mogl poznac ze dwa, trzy Wasze typy, najlepiej z cenami.
A jesli ktos z Was sprzedaje tez sprzet i jest z Warszawy lub okolic to
chetnie poznam konkretna oferte. Potrzebuje procesora, plyty glownej, karty
graficznej, pamieci, obudowy. Obudowe musze najpierw zobaczyc, moze byc na
zdjeciu. No i faktura na to wszystko. I warunki gwarancji.

Dziekuje za cierpliwe przeczytanie i z niecierpliwoscia czekam na
odpowiedzi.

--
Pozdrawiam,
Kuba