Re:Ktory z wymienionych monitorow wybrac ?

Autor: emes (mstp_at_interia.pl)
Data: Sat 21 Sep 2002 - 17:59:39 MET DST

Użytkownik "Friend" <universum_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Zapowiada sie rewelacyjny monitorek no i cena nizsza o banke w stosunku do
> FE750+
> Tez jestem zainteresowany opinia na temat tego modelu.

Tak jak zapowiadałem podziele sie swoimi odczuciami na temat monitora NEC FE
791 SB.
Jesli chodzi o obudowe , jakosc wykonania i stylistyke to absolutny
bestseller w tej klasie cenowej - obudowa jest prosta , funkcjonalna ,
pozbawiona jakichkolwiek udziwnien - po prostu czysta forma uzytkowa(no w
koncu bauhaus...) - tutaj nie ma nic do zarzucenia , po prostu ideal.

Jednak monitor to nie tylko obudowa - to przede wszystkim jakosc obrazu i
parametry jego wyswietlania.Co do parametrów , sa one bardzo dobre -
odswiezanie 85 Hz przy rozdzielczosci 1280x1024 to wielkosc calkowicie
wystarczajaca w monitorze 17-sto calowym.Rowniez zakres regulacji
znieksztalcen , jasnosci , kontrastu itp. odbywajcy sie przez proste i
intuicyjne menu ekranowe nie budzi zadnych zastrzezen - jest zupelnie
wystarczajacy.

No i teraz najwaniejsze - obraz- no coz.......szczerze mowiac to "pierwszy
kontakt :)" z wyswietlanym na ekranie obrazem (jego jakoscia) wzbudzil we
mnie lekkie rozczarowanie - myslalem , ze bedzie lepiej .Nie wiem w jakim
stopniu na jakosc obrazu ma wplyw moja karta graficzna (Leadtek Winfast
GF4Ti 4200 A250 LE ) , niestety nie mam w tej chwili pod reka zadnego
Radeona (slynacego z doskonalej jakosci obrazu ).W moim subiektywnym
odczuciu obraz jest dobry ale jakby zbyt jasny (jakby to powiedziec - zbyt
mocno rozswietlony - i nie ma na to wplywu regulowanie jasnosci w osd ) ,
efektem tej jakby zbyt duzej "jasnosci" sa kolory , ktore wydaja sie byc
zbyt malo nasycone - jakby lekko rozmyte .Sprawe znacznie mozna poprawic
poprzez regulacje gamma , kontrastu , rgb itp. jednak zostaje pewien
niedosyt - widac , ze "to nie jest do konca to co mialo byc".

Ostateczna ocena monitora jest jednak pozytywna - po paru godzinach
siedzenia przed nim juz sie wlasciwie przyzwyczailem i do jego drobnych
mankamentow obrazu no i do tych nieszczesnych dwoch cieniutkich paskow
przebiegajcych poziomo przez ekran( konstrukcja kineskopu).Kineskop jest
idealnie plaski , mozna rowniez chwalic doskonala powloke antyodblaskowa ,
ktora pochlania prawie w 80 procentach wszelkie odbicia i refleksy.

Sa to tylko moje subiektywne odczucia na temat tego monitora - prosze sie
niczym nie sugerowac - najlepiej jak zawsze przy zakupie monitora wybrac sie
do sklepu i na zywo porownac rozne modele .Zapewne wspominane wyzej
mankamenty jakosci obrazu wynikaja z posiadania takiej a nie innej karty
graficznej (nvidia jakoscia obrazu nie grzeszy ) - wydaje mi sie ze na
radeonie bedzie o niebo lepiej.

Podsumowujac - dobra jakosc za dobra cene - wybor nalezy do Ciebie
(kliencie)

Pozdrawiam
emes

P.S: Przepraszam , ze takie dlugie - to sie wiecej nie powtorzy :-)