Re: [lame] ps/2 a dos

Autor: Mariusz Borkowski (mab_at_net.pulawy.pl)
Data: Sat 21 Sep 2002 - 17:50:18 MET DST

In article <Xns9290B3E333363raf256com_at_213.180.128.20>, Rafal 'Raf256' Maj wrote:

> chciłem użyć myszy w programie DOSowym (w czystym dosie) ale nie mam już
> piku mouse.com który jest do tego potrzebny.
> 1. skąd mogę go zassać

Np. ze strony producenta myszy.
Mozesz tez uzyc "uniwersalnego" drivera:
http://cutemouse.sourceforge.net/
A niektore wersje DOS'a przychodza z driverem do myszy - szukaj
np. w katalogu c:\dos

> 2. czy będzie działał dla każdej myszy na COM
> 3. a na ps/2 ?

To zalezy od drivera, ten "uniwersalny" obsluguje wszystkie
typowe myszy RS-232 i PS/2

> 4. czy porty COM zawsze działają pod DOSem (czy trzeba je np odblokować w
> BIOSie jak to ma miejsce np. z USB)

Porty oczywiscie musza byc wlaczone, jesli sa wylaczone to
tak jakby ich nie bylo, wtedy nie bedzie ich widzial zaden
system operacyjny.

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl