Re: Intel i AMD vs UltraSparc, Alpha, MIPS itp

Autor: Maciej Kościowski (MK_at_fr.pl)
Data: Fri 20 Sep 2002 - 20:18:32 MET DST

> To skup się i zrozum. Nie ma sensu porównywać samych procesorów, bo
procesor
> nie działa sam. A jak się powołujesz na jakieś syntetyczne testy, to
zauważ,
> że dla tego samego procesora (np. Athlon XP) wyniki są różne na różnych
> płytach głównych, rozbieżności przekraczają 10%. Jak więc chcesz oceniać
> wydajność dwóch absolutnie różnych procków, skoro nie możesz im zapewnić
> _identycznych_ warunków pracy. Porównujesz wydajność systemu
> mikroprocesorowego, a nie procesora. Poza tym - już pisałem - masz np.
> [...]

Benchmarki robią zwykle porównania dla różnych zadań i wynik testu to jakaś
średnia. W przypadku droższych serwerów takie rzeczy jak płyty główne,
napędy i pamięci w różnych systemach mają porównywalną wydajność. Procesor
ma decydujący wpływ na wydajność komputera.
W wszystkich benchmarkach serwery z procesorami Itanium wypadają najlepiej.
Jeżeli znasz jakieś wyjątki to proszę podeślij.

Pozdrawiam,

MK