Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Tomasz Pyra (hellfire_at_sedez.iq.pl)
Data: Fri 20 Sep 2002 - 20:14:18 MET DST

Krzysiek wrote:

> Ufff...
> Czyli 8-bitowcow mamy z glowy ;>>

ale co przeszkadza ci ze cos jest 8-mio bitowe? niech sobie bedzie nawet
1-no bitowe... czy to znaczy ze cos jest gorsze?
No ja wiem ze kiedys byla moda na "bitowosc" komputerow, systemow
operacyjnych i wszystkiego. Teraz to raczej przelazlo w Gigahertze, ale na
prawde nie tedy droga do sukcesu.

No a ze publicznosc glosniej klaszcze jak sie pokaze cos 128-mio bitowego
to juz inna sprawa.

Marketoidowa paplanina. A komputery byly i sa nadal stosunkowo proste.
Takie zlacze w pewnym uproszczeniu musi miec mozliwosc adresowania karty i
przekazywania/odczytywania danych przez karte. Dodatkowo moze miec
mozliwosc zglaszania przerwania.

Druga sprawa ze nie trzeba tego koniecznie prosto do procesora podlaczac,
mozna zastosowac kontroler takiej szyny. Predkosc zalezy od czestotliwosci
z jaka sie bedzie to taktowac i mozna ja dobierac zaleznie od potrzeb.

Tak wiec na prawde nie bylo by wielkiego problemu zeby najnowsze karty
graficzne chodzily rowniez na zlaczy ISA, tylko ze w wersji pozwalajacej na
transfer z potrzebna predkoscia.

Glownym motoerem watpliwego postepu nazywanego szumnie "nowymi
technologiami", jest po prostu wyliczenie marketoida ze stare gniazdo sie
opatrzylo i trzeba zmienic kszalt i kolor, to wtedy wzrosnie sprzedaz.
Juz rekordy swiata bije w tym Intel ktory niedlugo co procesor to bedzie
inne gniazdo.
Niedlugo pewnie trzeba bedzie co zmiane procesora zmienic pamieci (bo
wyszly nowe z zaokraglonymi slotami), wszystkie karty (bo wymysli sobie
ktos "technologie" innego rozstawu nozek), i inne podzespoly (teraz
klawiatura podlaczana nowoczesniejsza wtyczka zapewniajaca transfer z
klawiatury 20GB/sek).

Chyba ze sie pojawi prawdziwa konkurencja na rynku i producent nie bedzie
mogl juz patrzec tylko na swoje koszty, bo ludzie pojda do innego.