Re: Barracuda

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Fri 20 Sep 2002 - 14:08:04 MET DST

"oVo" napisal(la) dnia 2002-09-13 08:51, te oto slowa:

> 60GB pewnie bedzie szybszy ale Seagate z technologia jest do tylu to
> nie pchalbym sie od razu w dyski 60GB/talerz.

Jest do tylu, tylko dlatego, ze wprowadzil "takie" dyski na rynek
podobnie jak inni producenci (tzn, WD). Co ty wiesz ? ;-) Skad
"bierzesz" tak absurdalne teorie ?.

> Maxtor wypuszcza nowe dyski o wiekszej gestosci zapisu ale skraca dla
> nich 3-krotnie gwarancje. To o czyms swiadczy.

Nie tylko Maxtor ale juz Seagate i WD, a niedlugo zapewne pozostali.

> W tej chwili tylko Fujitsu ma technologie zapisu tak opanowana ze nie
> balbym sie ich nowinek.

Hmm, pracujesz w Fujitsu, ze jestes przekonany, ze _tylko_ ich
technologia produkcji jest efektywna (no comments). :-D

Fakt, ze Fujitsu obok IBM i Seagate prowadzi bardzo zaawansowane prace
badawcze (intensywnie rozwijany przez firme nosnik SFS, ktory wyroznia
sie zwie;kszona stabilnoscia cieplna oraz zdolnoscia do pracy z wiekszymi
natezeniami pola magnetycznego).

Warto zaznaczyc, ze rozwojem manetycznych technologii zapisu zajmuja sie
nie tylko producenci napedow dyskowych (przyklad Read-Rite Tech.
wspieranej przez rzadowe laboratoria badawcze). Read-Rite dostarcza
podzespoly (nosniki, HGA) np. dla Western Digital czy Maxtor-a. Spore
osiagniecia w tej dzidznie ma rowniez Canon (prototypowty "nano-nosnik"
o gestosci 500 Gb/cal2).

> Gdyby nie glosnosc to od razu kupilbym
> kontroler SCSI + Fujitsu 10kRPM i nie babral sie z dyskami IDE.

Czy dyski SCSI kupuje sie dla glosnosci czy wygladu ?. ;-)

Ten naped (AL-7LE) jest przeznaczony dla zupelnie innego segmetu rynku
(odmienna konstrukcja, mniejsza pojemnosc - gestosc zapisu, poziom
halasu ma mniejsze znaczenie).

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"