Re: Intel i AMD vs UltraSparc, Alpha, MIPS itp

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 23:50:05 MET DST

"Maciej Kościowski" napisal(la) dnia 2002-09-19 20:55, te oto slowa:

> procesorów

> Dlaczego nie ma sensu? Przykładowo ktoś potrzebuje postawić serwer pocztowy.
> Rozważa dwie możliwe maszyny: jeden na platformie PC z procesorem Intel, a
> drugi z UltraSparc Suna.

Ale czy do postawienia serwera pocztowego, www potrzebna jest maszyna
Sun-a. Chyba, ze zalezy Ci na wysokiej jakosci sprzetu jak i
oprogramowania, prestizu, wsparciu technicznym, integracji, znasz
specyfike srodowiska, potrzebna jest duza wydajnosc-skalowalnosc
(planowana konfiguracja wieloprocesorowa).

> Reszta konfiguracji obydwu jest załóżmy
> porównywalna. Chce wiedzieć który jest szybszy.

No powiedzmy, ze nie do konca, "przecie" maszyny Sun-owskie to nie tylko
sam (Ultra)SPARC.

Dla porownania (SPECInt2000):

1466 Athlon XP 656
1266 Pentium III 623
1800 Pentium 4 620
1050 UltraSPARC-III Cu 610

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"