Re: Intel i AMD vs UltraSparc, Alpha, MIPS itp

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 23:12:41 MET DST

"sprocket" napisal(la) dnia 2002-09-19 20:02, te oto slowa:

> Tak, ale z K5. Tyle, że nie bardzo im wyszło..Równocześnie NexGen wypuścił
> swój procek ze znacznie bardziej dopracowaną architekturą. AMD wykupił
> NexGena, no i mamy K6 - pierwszy _naprawdę_ udany procek tego typu...

Tak - oczywiscie zespol projektantow przejety z NexGen-a doprowadzil do
powstania tego jak na owe czasu rewolucyjnego ukladu (konstrukcji
opartej na zmodernizowanym i rozbudowanym rdzeniu Nx586). Tylko, gdyby
nie "zeslabiona" jednostka zmiennoprzecinkowa konstrukjci AMD (Nx585
posiadal zewnetrzy FPU), kto wie jaki bylby teraz udzial rynkowy AMD. :-D

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"