BX nie umiera nigdy... (Tualatin na BX)

Autor: OlO (plinski_at_polbox.com.no_spam)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 10:30:11 MET DST

Właśnie udało mi się założyć na płytę Abit BH6 v1.2
Celka 1.1A (Tualatin) i podkręcić go do 1466 (FSB133)
na boxowym chłodzeniu :-))))))

Oczywiście wymagało to pewnych prac
ręcznych i dobrej przejściówki - ale działa !!!
Myślę że po "wygrzaniu" uda mi się z niego
wycisnąć 1500 i więcej.

Procesor siedzi na przejściówce MSI
MS-6905 v2 (na której wcześniej pracował
Celeron 800_at_1150 FSB144) z napięciem
ustawionym jumperami na 1,65V.

Przejściówka i procesor zostały "okablowane"
metodą: http://www.overclockers.com/tips965/
z pewnymi modyfikacjami:
1. Do izolacji pinów procesora lepiej nadaje się izolacja
    żył ze zwykłej skrętki sieciowej.
2. Przewód na mostek może być ze starej taśmy FDD.
    Piny najlepiej połączyć z przewodem robiąc w nim
    dziurkę szpilką i nasuwając go na pin.
3. W cztery rogi procesora pomiędzy pinami należy
    włożyć kawałki takiego przewodu jakim był
    zrobiony mostek (oczywiście tak by niczego nie
    zewrzeć !) - zapewni to równe ułożenie procesora
    i dokładne przyleganie radiatora.

Miałem pewne obawy czy ogromniasty boxowy radiator
zmieści się nad radiatorem chipsetu - ale bezpodstawnie.
Wprawdzie jeden radiator dotyka drugiego, ale nic nie jest
wykrzywione a przejściówka siedzi prosto w gnieździe.

Stabilność testowałem całonocnym 3DMarkiem2001 -
dzisiaj na noc chcę zapuścić Prime'a.

No to stara poczciwa BH6 pewnie jeszcze z rok poczeka
na wymianę .... ;-)

Pozdrawiam
OlO