jaki dysk 40 GB?

Autor: Pjotr (pjotr_at_go2.pl)
Data: Wed 18 Sep 2002 - 23:23:14 MET DST

Witam,
przyszla pora na zmiane starego Caviara na cos wiekszego i szybszego. Co
wybrac: BIV czy Caviar 7200 rpm? A moze jakis dysk 5400 rpm tych firm (plus
Maxtor itd.). Moja konfiguracja jest taka: ATA33 (w przyszlosci upgrade),
obudowa AT - dosyc malo miejsca, niezbyt dobra wentylacja, co moze
spowodowac ze dysk bedzie sie mocno grzal. Czy w chwili obecnej skorzystam
cos z przesiadki z 5400 rpm na 7200? Przeczytalem watek "jaki dysk 80 GB?" i
nastawilem sie wlasciwie na BIV, jednak nie daje mi spokoju temperatura: czy
dysk po nagrzaniu sie powyzej jakiejs temp. zacznie wywalac
bledy i powodowac zwisy? Ktory dysk jest najbardziej cichy po BIV? Mam
troche wyciszony komputer (wiatraczki na 7 V), wiec dysk nie powinien
wydawac z siebie glosnego chrupania jak chociazy moj obecny... Caviar i BIV
sa w tej samej cenie, wiec mam tutaj maly dylemat: Caviary sa chyba
niezawodne (swojego mam juz trzy lata i ani razu mnie nie zawiodl), a BIV sa
najcichsze, ale za to podobno mocno sie grzeja, ciekawe, jak wyglada
glosnosc Caviarow?

--
Pozdr & CU
Pjotr