Re: Tryb tekstowy 80x30 w DOS

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 18 Sep 2002 - 15:13:34 MET DST

> W jaki sposób można uzyskać tryb tekstowy 80 na 30 (zamiast
> standardowego 80x25) w MS-DOS 7.0 ? przypuszczam ze do tego trzeba
> odpowiednio przekonfigurowac config.sys (linia z device=display.sys)
> ale co tam wpisać?
NTG

AFAIR nietypowych trybów nie uzyskasz, chyba że masz wsparcie w postaci
softu do karty graficznej. Kiedyś nawet dla sportu "pracowałem" w 160x50 na
TSENG ET 4000, dawali własny EDISPLAY.SYS zamiast DOSowego. Ale i tak była
kicha, bo działało to tylko na czystym DOSie, prawie każda aplikacja i tak
przeprogramowywała kartę graficzną. Chyba, że chcesz właśnie napisać własny
program w 80x30, to najprościej i najuniwersalniej posłużyć się funkcjami
BIOS, wejść w tryb 640x480 linii i normalnie wyświetlać tekst, będziesz miał
właśnie 80x30
pozdro...
sprocket