Re: Jak to z tuszami bywa ?

Autor: Tomek (thnet_at_poczta.onet.pl.USUNTO)
Data: Sun 15 Sep 2002 - 14:01:42 MET DST

> Zostalo mi troche tuszu w buteleczce kttory kupilem do drukarki
> HP8xx - teraz uzywam Epson C40UX.
> Czy moge wlac ten tusz ?

Ja bym nie wlewal... Epsony maja stala glowice piezo i tusz przeznaczony dla
termicznej drukarki HP moze pozaklejac dysze. Moze ale nie musi, ale ryzyko
jest.

> Czy tusze faktycznie roznia sie znaczaco wlasciwosciami chemicznymi
> i fizycznymi czy jest to praktycznie to samo

Oczywiscie, ze tusze róznia sie wlasciwosciami - chocby odpornosc na wode ,
blakniecie na sloncu itd. Ale to nie ma az takiego znaczenia dla pracy
drukarki, ot jeden atrament lepszy inny gorszy ale kazdym da sie drukowac.
Jedyne na co bym zwracal uwage to wlasnie na przeznaczenie do drukarek piezo
(Epson) i termicznych (HP). W termicznych tusz jest obrazowo mówiac
"zagotowywany" a w piezo wyrzucany "na zimno" wiec zamienne stosowanie tuszu
to nie jest dobry pomysl - zwlaszcza w Epsonie z droga glowica.

> tylko producenci
> drukarek zniechecaja do wlewania tuszow (a moze tuszy ?) niezaleznych
> producentow ?

To zupelnie inna sprawa - zniechecaja bo wlasnie na tuszach maja najwiekszy
zysk :))) ale np. do Epsona kolega kiedys kupil jakis tani atrament "noname"
i wydruki potwornie szybko blakly (po miesiacu bylo widac juz zmiany !!!) Na
oryginalnym i zastepczym lecz "Inktek", "Jettec" itd. nigdy mu sie to nie
przytrafilo.

--
Tomek