ICQ + XP

Autor: infonet_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 14 Sep 2002 - 12:53:05 MET DST

Dla jasności, żeby nie było pomyłek: konto użytkownika ICQ będę nazywał
"kontem", natomiast konto uzytkownika pod Windowsem XP będę nazywał "profilem",
żeby nie było pomyłek i nieścisłości w poniższym tekście.
Pracuję pod Windowsem XP Professional, używam ICQ 2002a.

A więc do rzeczy:
W XP mam skonfigurowane dwa profile, obydwa na poziomie admina - moje i żony. W
ICQ podobnie - żona ma swoje konto, ja swoje. Problem z ICQ pojawia się już na
samym początku. Ten debilny program wcale nie jest zgodny z XP, a dokładnie z
profilami użytkowników. Wszystkie parametry konta danej osoby pod ICQ są
przechowywane w jednym podkatalogu c:\Program Files\ICQ\2002a, czyli historia,
ustawienia, itp.
Nieco mniej inteligentne programy typu Gadu-Gadu już kilka wersji wstecz
wyprzedziły ICQ poprzez obsługę profili. Dane o użytkownikach, co jest logiczne
i prawidłowe, są przechowywane w c:\document and settings\uzytkownik. W momencie
logowania do systemu XP użytkownika, powiedzmy, "Ola" - równoczesnie startuje
GaduGadu logując Olę. Jeśli się szybko przeloguję w Windowsie na profil np.
"Jarek", to ładuje mi się w GaduGadu konto "Jarek". Jest super. W ICQ, nie wiem
jakim cudem, ale udało mi się to tak usystematyzować, że logując się w Windowsie
na "Olę", ICQ ładuje konto Oli itd. A więc do tej pory jeszcze wszystko gra.
Problem pojawia się gdy chcę na przykład przejść na swój profil "Jarek" z
profilu Oli. Jeśli przejdę "na siebie", to ICQ wcale nie wchodzi w tryb
online!!! Mało tego: konto "ola" w profilu "ola" przechodzi w stan offline. No,
to jeszcze mogę zrozumieć, bo Ola się wylogowała. Ale na miłość boską, wracając
z powrotem do Oli, ICQ nadal jest offline, a dokładnie standby (dla mnie to bez
różnicy)!!! Czemu to bydlę nie przestawia się w online???

Mówiąc krótko: Jestem na swoim profilu w XP, oraz na swoim koncie w ICQ.
Przelogowuję się na profil żony - moje ICQ robi się offline. Teraz wracam na
swój profil - ICQ jest w trybie standby - ale NIGDY nie robi się online. Muszę
za kazdym razem uruchamiać go ręcznie.

Czy ktoś rozwiązał ten problem?
Używam ICQ od samego początku, ale ten cholerny program robi się dla mnie coraz
mniej przyjazny.