Re: LiteOn x40 i Nero 5.5.9.9

Autor: Janek (nospam-nothing_at_polbox.com)
Data: Sat 14 Sep 2002 - 01:02:41 MET DST

> Niedawno zmienilem nagrywarke na LiteOn-a x40 dokladnie model 40125S. I od
> samego poczatku mam problemy z nero. Podczas kopiowania ma problemy z
> zamknieciem plyty. Najczesciej sie wiesza. Przeflashowalem nagrywarke na
> najnowszy bios. (Pozniej przekrecilem ja na x48) i dalej to samo.
> Co ciekawe gdy kopiuje CloneCD lub DiskJuggler-em to taki problem nie
> wystepuja. Zeby bylo jeszcze ciekawiej to pojawia sie to powyzej predkosci
> nagrywania x24. Moze ktos spotkal juz sie z podobnym problemem ?

Mialem dosc podobny problem. U mnie przyczyny byly dwie: duza fragmentacja
dysku i niedostatek mocy (kiepskawy zasilacz). Teraz palnik wisi na osobnym
zasilaczu od starej obudowy AT.

Najpierw sprawdz fragmentacje dysku - zauwazylem ze nagrywarka ma powazne
problemy z zamykaniem plyt jezeli kilkanascie razy zadziala smartburn. No i
oczywiscie sprawdz z roznymi nosnikami - ostatnio trafilem na trefna partia
Akoss-ow ktore nie chcialy sie palic wyzej jak 8x.

Pozdro.
- Jan,