Re: Niezawodne płytki CD-R. Jakie polecacie?

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Fri 13 Sep 2002 - 21:25:00 MET DST

Wojciech Giersz do pl.comp.pecet napisał(a):
> [...]

ja od siebie - najlepsiajsze są dysan black (uniwersalne). czytają je
nawet stare zdezelowane samsungi. kupiłem pierwszą sztukę przed rokiem.
przedstawiają się jako Ritek Corporation, świetna klasa płyt, do tego
dochodzi dobra czarna warstwa (UV), są w slimach.

jeśli zależy Ci na jak największej pewności - nie kupuj szpulowych,
chyba, że chodzi tutaj o kasę, no ale wtedy... IMHP nie opłaca się.

przejechałem się też trochę na TDK D-View. Puszczają różne partie.
najlepsze były też te z Ritek Corporation (niebieskie spody).
Praktycznie wszystko czyta. Klasa A. Od kiedy kupiłem nowszą wersję
która była z CMC Magnetics Corporation - klasy B- (*odrzuty* !) - szlag
mnie trafił. ten sam syf co w basfach szpulowych - a to dziurka w
nośniku. syf jakich mało. może się coś zmieniło, ale z lepszych płytek
to ja już tylko i wyłącznie czarne dysany.

Verbatimy... no cóż. dyskietki mieli super, płytki są takie sobie,
najlepiej te najdroższe brać - datalife metal azo, czy jakoś tak. te
zielonkawe to też - CMC Magnetics Corporation.

Prawie na pewno nie zawiedziesz się na TDK Reflex, ostatnio jak je
miałem (3 tyg temu) były też - Ritek Corporation, klasa A+.

Ogólnie to polecam wszyatko co się przedstawia jako:

Ritek Co.
Plasmon Technology Ltd.

można to sprawdzić np. linuxiatym cdrecordem. Obie firmy są naprawdę...
miałem partię Akossów szpulowych z Plasmona. Wszystko ruszało, mimo
syfiatego wyglądu płyt, żadna nie padła, nawet samsungi jakoś łapały, i
co najważniejsze - wchodziło bez problemów 728MB (!). te firmy są przeze
mnie sprawdzone, przy czym do Ritek'a mam o wiele większe zaufanie.

P.S. Przy takiej ilości rób sobie overburning.

> Szczerze? Zainwestuj w porzadny czytnik CD, a problem plytek nie bedzie
> Cie juz interesowal. Polecam Teaca x32 (jesli jeszcze gdzies dostanieszn
> owego), lub x40 -- czytaja wszystko, nawet najgorsze badziewie typu slawne
> pare lat temu prawie calkowicie przezroczyste plyty BTC, ktorych w
> zasadzie zaden inny znany mi naped nie ruszal nawet, gdy byly nowe.

mam ja Ci płytkę betece. czytał ją nawet, ale z jednym szczegółem - jak
dochodził do zdrapanego nośnika to stwierdzał "żartujesz?" :^)

> Zas co do plytek -- IMHO bardzo dobre sa zielone TDK 700MB (pakowane w
> opakowania typu slim),

dream on :^)

> najmniej mi sie podobaja Esperanzy z walka i
> Platinum (te ostatnie bardzo szybko traca na jakosci i np. niektorzy maja
> problem z odczytem np. polrocznym plyt tej firmy) -- co nie zmienia faktu,
> ze klopotow z odczytem nie mam zadnych, niezaleznie od marki firmy. :)

wszelakie inne dziwne marmi też są zajebiste :^) kupiłem 4 sztuki "Smart
Buy". 2 się nagrały, 2 zepsuły w czasie nagrywania, a po 2 tygodniach
nośnik z nich zeszedł :^)

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|