Re: framebuffer

Autor: tharry (tharry_at_it-net.pl)
Data: Fri 13 Sep 2002 - 14:22:30 MET DST

"Marx" <qqrydza_at_skrzynka.pl> wrote in message
> Witam!
>
> Nie wiem czy zadaje to pytanie na odpowiedniej grupie, jesli nie to prosze
> redirect :)
>
> Chce zaladowac sterownik do karty graficznej, jednak interesuje mnie to,
> czym jest FRAMEBUFFER ?
> I jezeli nie framebuffer to co ? :)

z tego co wiem to framebuffer to interfejs linuxowy komunikowania sie
systemu z karta graficzna(bezposrednie odwolanie do pamieci karty...)
wkompilowuje sie toto w jadro(jak masz odp. karta graficzna, inaczej tryb
vesa, ale wolno dziala)
zeby odpalic okienka itp potrzebujesz odp serwera X

a tak wogule to NTG, idz na pl.comp.os.linux naprzyklad, albo jakies
zwiazany ze sprzetem pod linuxem

--
pozdr. t_harry
"Old C programmers never die. They're just cast into void."