Re: sposób na pełne wykorzystanie mocy 2xPIII

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 13 Sep 2002 - 11:04:14 MET DST

adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl> wrote:
> natomiast czy kolega jest pewien, ze oprogramowanie jest w stanie
> korzystac z systemu dwuprocesorowego; /np. czy ten win2000 jest wersja
> dla wielu procesorow?/; moze sprobowac wczesniejszego NT?

Win2000 to z pewnością wersja dla wielu procesorów; nawet najtańsza
wersja tego systemu tj. professional obsługuje systemy 2-way (oczywście
pod warunkiem, że zostało zainstalowane jądro wieloprocesorowe, ale z
opisu problemu wynika że tak jest). Ja pisałem o programie, nie o
systemie - żeby jakaś aplikacja korzystała z dwóch procesorów, musi
zostać odpowiednio napisana. Dokładniej chodzi o to, że musi prowadzić
obliczenia w wielu (co najmniej dwóch) wątkach, a zaprogramowanie tego
bywa tak kłopotliwe, że wielu programistów w ogóle nie widzi potrzeby
się trudzić. Właśnie w takiej sytuacji powstają programy, które
niezależnie od liczby dostępnych procesorów zawsze wykorzystują tylko
jeden, a dokładniej - działają w jednym wątku (który wprawdzie może być
przełaczany między wieloma procesorami, ale w określonym momencie czasu
wykorzystuje tylko 1).

B.