Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 15:57:15 MET DST

Użytkownik "Witold Władysław Wojciech Wilk" napisał:

> a smiley? :^) to miało być pół-żartem

No tak, była buzia. Ale tak to napisałeś, że miałem obawy...
OK, spox.

> chyba, że to 0-253 odnosi się tylko do temperatury...

Wszystkie parametry SMART są liczone w przedziale 0-253. Temperatura
również, tylko nie określa rzeczywistej temp. tylko pewną wartość,
którą trzeba przeliczyć. Wyobraź sobie dysk pracujący z temp. 253
stopni :-)

> wartości były w normie (40^C na początku i rosnące).
> stąd moje przypuszczenie, że Value jest wartością
> w ^C lub w ^F.

Wcale ci się nie dziwię. Ja kiedyś też głęboko się nad tym
zastanawiałem. Chyba ze 3 dni szukałem dokumentacji do SMART Control
:-)

> a swoją drogą jak w takim razie, u mnie dysk w
> "serwerowni", gdzie ambient jest najczęściej 15^C

Qrcze, wydajną klimę macie. Nic tylko pozazdrościć. U mnie przy
pełnych obrotach temp. spada do 17. Chociaż teraz się trochę na dworze
ochłodziło, ale temp. nie sprawdzałem.

> inaczej nie uświadczyłem. więc albo moje 4d040h2
> nie mają termistora, albo mają drugi smart,
> niezgodny ze standardem :^)

Hmmm... przyznam, że nie wiem co jest tutaj problemem.

Pozdrawiam,
Sniper