Radeon8500: Hercules czy Gigabyte - jakosc obrazu???

Autor: Matti (deckard_at_box43.pl)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 00:37:29 MET DST

Mam "drobny" dylemat.
Chce kupic na dniach Radeona 8500 128MB DDR BGA, ale nie wiem czy kupic
Herculesa czy Gigabyte'a. Nie chodzi mi jednak o roznice w wydajnosci w
granicach bledu statystycznego, bo obie karty sa przeciez prawie identyczne,
ale o roznice w jakosci obrazu zarowno na monitorze jak i na TV. Rozne
serwisy testujace sprzet roznie je oceniaja i mozna w sumie zglupiec. FrazPC
twierdzi, ze Hercules przewyzsza nawet sama ATI pod tym wzgledem, a Gigabyte
daje w sumie obraz gorszy niz ATI, natomiast na Benchmarku mozna wyczytac,
ze obie karty pod wzgledem obrazu ustepuja oryginalnemu produktowi ATI.
Obecnie mam Radeona 64MB ViVo z czasow, kiedy jeszcze klony ATI nie byly
dostepne wiec na obraz narzekac nie moge i chcialbym aby tak pozostalo
rowniez po zakupie nowej grafiki. Sprawa jest dla mnie istotna z dwoch
wzgledow:
1. Mam monitor 19" wiec w gre wchodza wysokie rozdzielczosci i
czestotliwosci odswiezania, a oczy ma sie tylko jedne
2. Hercules jest ponad 100 drozszy od Gigabyte'a, tylko czy roznica w
obrazie miedzy obiema kartami jest tej stowy warta???

--
Pozdro i dzieki za pomoc
Matti