Re: gruntowny format dysku

Autor: KRiZBi (krizbi_at_ANTYSPAMCUTITpf.pl)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 20:11:38 MET DST

Dnia Tue, 10 Sep 2002 18:04:36 +0200 news-Wafd w wiadomości
<all56h$dpo$1_at_news.tpi.pl> napisał/a:

> [...]
poszukaj programu wdclear.exe - zapisuje wszystkiwe sektory dysku
zerami

>/u-formatowanie bezwarunkowe, które niszczy wszystkie dane zapisane na dysku
>i zabezpiecza dysk przed odformatowaniem
to niestety mit - format nie niszczy wszystkich danych, niszczone
(zapisane od nowa) są jedynie obszary systemowe partycji
(fat,rootdir,bootsector) a obszar danych podlega jedynie weryfikacji.
W dodatku poprzednia zawartość bszarów systemowych jest zapisywana na
końcu partycji o ile nie formatowano z przełącznikiem /u bo wtedy
kopia ta nie jest tworzona co faktycznie zabezpiecza dysk przed
odformatowaniem za pomocą programu unformat który z takowej kopii
korzysta, ale lepsze narzędzia nadal potrafią odzyskac dane.

pozdro

--
KRiZBi