Re: ktory skaner lepszy?

Autor: Wojciech Skrzypinski (usun.skrzyp_at_hot.pl)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 01:44:53 MET DST

dipper_two_at_poczta.onet.pl (dipper) wrote in <alg7p4$4it$1_at_news.onet.pl>:

/ciach.../

>w kazdym razie caly czas tu zagladam i czekam na dalsze sugestie....
>moze jest jakas inna grupa, gdzie ten temat znajdzie szerszy odbior?
>kazdy chce kupic cos porzadnego i sprawdzonego, a nie sugerowac sie tylko
>parametrami podawanymi przez fabryke (z tym to bardzo roznie bywa)

W skanerach przez ostatnie lata nie zmienilo sie szczegolnie wiele - w
przeciwienstwie do innych dziedzin. Co prawda maja teraz nowe zrodlo
swiatla, sa bardziej plaskie, maja nieco wyzsze rozdzielczosci i wieksza
glebie kolorow - ale juz w 1997 roku rozdzielczosc optyczna osiagana przez
skanery byla sporo wyzsza niz to potrzebne wiekszosci uzytkownikow. Nie
wiem co teraz reprezentuja soba "bracia" Plustec i Mustek ale Canon i Agfa
zawsze byly skanerami z wyzszej polki (a teraz mozna je kupic za relatywnie
nizsza cene niz kiedys). Dlaczego akurat Plustec i Microtek ? Na podstawie
czego dokonales wstepnej selekcji ? Moze ktores z pism tematycznych
testowalo ostatnio skanery ? Z pewnoscia warto byloby sie temu przyjrzec,
chyba ze juz to zrobiles. Bo - jak sam mowisz - suchym techn. parametrom
nie mozna zbytnio ufac.

Jako ciekawostke podam, ze uzywam taniego Primaxa Colorado 9600
- kupionego w styczniu 1997. Skaner jest ekspolatowany dosc intensywnie,
ale jeszcze nigdy mnie nie zawiodl. U znajomego pracuje jeszcze starszy
model - Colorado 4800.

Pozdrawiam,
Wojtek