Co radzicie kupic?

Autor: Tomasz Pyra (hellfire_at_sedez.iq.pl)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 00:16:27 MET DST

Ostatnio jestem mocno nie w temacie, wiec poradze sie tutaj.

Mam w tej chwili AMD-K6-III 400MHz, kart Voodoo3-3000, 256Mb ram (to sie
chyba SDR teraz nazywa), Dysk 20Gb i jeszcze pare rzeczy. Obudowa AT.

Chcial bym w miare tanim kosztem (900-1000zl okolo) zrobic sobie jakis
upgrade.
Myslalem o jakims Athlonie XP.
Grafike bym zostawil, pamiec tez i dysk.

Czy w owczesnych plytach glownych istnieje jeszcze cos takiego jak zlacza
ISA? Bo mam bardzo dobra karte muzyczna i modem ISA z ktorymi nie chcial
bym sie rozstawac.

Na co zwrocic uwage kupujac plyte glowna? mysle ze bajery typu ata-133 sa
chyba mocna rozrzutnoscia bo najszybsze dyski wyciagaja i tak okolo 50Mb/s
w porywach.
Za to nie chcial bym popelnic drugi raz bledu i kupic plyty z chipsetem
ktory umozliwia transfer z dysku do 10Mb/s, chociaz dysk wyciaga
przynajmniej 2 razy wiecej.
Wynalazki typu zintegrowany dzwiek i sieciowki tez mnie nie interesuja.
Tak wiec jaki chipset proponujecie w plytach za rozsadne pieniadze? I czy
sa jacys producenci plyt ktorych sie trzeba wystrzegac?

A no i sprzet musi byc przedewszystkim Linux compatibile, ale z tym to
problemu chyba nie bedzie.