Re: jaka kamera?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 08 Sep 2002 - 23:44:19 MET DST

On Sun, 8 Sep 2002 20:17:17 +0200, <nuclear2001_at_poczta.onet.pl> wrote:

>mi chodzilo o dowolną kamerę, najtanszą (a wydawalo mi sie ze analogowa
>będzie tansza od cyfrowej)i taką którą bedę mógl podpiąc do kompa

Wbrew pozorom analogowa wcale nie bedzie tansza... Kamery "cyfrowe"
laczone po USB maja na ogol smiesznie mala rozdzielczosc uwarunkowana
zastosowaniem (pelnej definicji obrazu TV modemem nie przeslesz...).
Na dokladke przeznaczone sa "do zabawy" - skutkuje to zerowa wrecz
odpornoscia srodowiskowa (bo warunki biurowo-mieszkaniowe wiekszej nie
wymagaja). Dolaczajac do tego ze jako zabawka produkowane sa w duzej
skali to sa po prostu tanie.
Natomast kamery analogowe do zastosowan przemyslowych maja:

-wieksza rozdzielczosc
-lepsza (w przypadku kamer w obudowie) odpornosc srodowiskowa
- produkowane sa w mniejszej skali

i w efekcie drozsze byc musza. Za cene kamery na USB to mozesz co
najwyzej kupic goly modul kamery - albo zywcem na plytce drukowanej
albo w postaci malej kostki plastiku i z najprostszym, pozbawionym
przeslony obiektywem. A chincza to bedziesz musial przylutowac sobie
sam - takoz zasilanie zorganizowac - z takiego modulu to co najwyzej
pare kilkucentymetrowych drucikow wystaje.

--
Darek