Re: Szukam info o BIOSie PC, grafice VGA itp..

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Fri 06 Sep 2002 - 12:24:35 MET DST

> Ręce i nogi się uginają... A to, że przekaz ma być zrozumiały dla obu
> stron już do Ciebie nie trafia?
Oczywiście, że trafia...A do Ciebie ??? Usiłuję Cię przekonać do wpojonego
mi nazewnictwa. Ty robisz to samo. Mamy odmienne zdania, a Ty traktujesz
mnie jako odmieńca z powodu kwestionowania przeze mnie określenia
"przerwanie programowe", a ostatnio także rozróżniania określeń modulacja i
kodowanie.
Ty nie rozróżniasz pojęć modulacja i kodowanie...Na zdrowie...Szczerze
mówiąc dyskusja zaczyna mnie męczyć...

> Przekaz zależy tyleż od nadawcy, co od odbiorcy. Zrobiłem, co mogłem.
Mam nieodparte wrażenie, że ja też...

> Wcale mi się nie podoba. Jest swoista sprawiedliwość historyczna w tym,
> że użyłeś takiego argumentu - zdarza mi się robić to samo.
Rozumiesz to zapewne nieco inaczej, niż ja. Ale zapiszmy tę sprawiedliwość
dziejową złotymi zgłoskami w annałach historii świata...

> Przykłady nie miały pokazać - jak Ci się zdaje - że należy mówić
> obrzydliwym żargonem, którego próbkę podałeś, tylko to, że
> słowotwórstwo nie podlega sztywnym regułom.
Dobrze, tu mogę Ci przyznać rację, zresztą ten Twój argument od początku
negowałem tylko przez drańską przekorę...Znaczenia słów się zmieniają,
powstają nowe twory językowe, jeśli większość mówi niezgodnie z regułami,
należy zmienić reguły. Ale nikt nie odbierze mi prawa (może obowiązku?)
bronienia określeń, które uznaję za słuszne. Jestem też na tyle obiektywny,
żeby dostrzec obosieczność tego argumentu...;)

> Ot, niemiła siurpryza... Rozczarowałeś mnie. Gdyby nie kategoryczna
> forma tego stwierdzenia, próbowałbym coś wyjaśniać, ale tak...

Nic mi nie musisz wyjaśniać. Chyba, że chcesz zanegować stwierdzenie, że
wprowadzenie obsługi sytuacji wyjątkowych miało na celu ujednolicenie
kodowania obsługi nieprawidłowości, mogących zajść na etapie wykonywania
programu...

> Nawiasem mówiąc, punkt dla mnie: terminy o zbyt szerokim spektrum
> semantycznym powodują generalizacje podobne do powyższej. M. in. to
> właśnie usiłowałem pokazać.
Właśnie przyznałeś mi punkt. Generalizujesz pojęcia "przerwanie" i
"modulacja"...

pozdro...
sprocket