Re: sprzetowe wsparcie mpge-2

Autor: /\\rkhan (arkhan_at_2com.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 12:13:10 MET DST

Użytkownik "adm" <adym_at_hoga.pl> napisał w wiadomości
> Kupiłem kartę Ati Rage Fury 32 Mb tv-out. Karta ma sprzętowe wspomaganie
> MPEG-2 (sprzętowe wsparcie przy odtwarzaniu DVD).
> Co to oznacza? Rozumię że podczas oglądania filmu DVD lub CD-Video będzie
> mnie obciążony procesor? Czy to także dotyczy Divx`a?

Oznacza to tyle, że karta będzie niemal w pełni sprzętowo dekodować strumień
mpeg-2, czyli m.in. filmy DVD. Nie dotyczy to jednak ani formatu VideoCD
(mpeg-1), ani DivX (mpeg-4).

> Czy mój sprzęt :C333, 128 MB ram, płyta pc100 bxcel pociągnie DVD lub
> Div`xa. Proszę o podpowiedzi

Z tą kartą Ati i odpowiednim odtwarzaczem programowym (najlepiej też Ati)ten
sprzęt powinien wystarczyć do płynnego odtworzenia płyty DVD.
Jeśli chodzi o DivX, to zależy od sposobu zakodowania materiału. Z
niektórymi może sobie nie radzić...

Arkhan.