Re: co sadzicie o takim sprzecie ?

Autor: Michal P (mpx_at_poczta.hoga.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 20:14:46 MET DST

mrjoy_at_kki.net.pl wrote:
> czesc
>
> czas nadszedl aby zmienic swoj stary sprzet z K6-2 300 na czele na cos
> nowszego no i wymyslilem cos takiego :
>
> plyta : Soltek 75 DRV4
> procesor : Athlon XP 1800+
> Ram : 256 DDR Kingstone
> HDD : 40 Barracuda IV
> Obudowa : Mode Com moze Enlight ( jak mi kasy starczy )
> K Graf : Geforce 2 mx 400 64 - w gry 3D nie gram
> K Muz : Sound Blaster Live
> DVD : Toshiba 16/48 - tu nie jestem pewien
> Monitor : Nec FE700+ - nie wiem moze samsung
> Drukarka : HP 845C - lub inna w podobnej cenie
> [...]

Ogólnie dobry zestaw. Zmieniłbym kartę graficzną - jeżeli nie grasz w
gry 3d to kup jakiegoś klona (np. Sapphire) ATI Radeon, wystarczy nawet
model 7500, Z DWOMA WYJŚCIAMI (z których jedno to cyfrowe DVI),
zazwyczaj mają także TV-OUT. ATI daje lepszy obraz 2d, a drugie wyjście
może się przydać w przyszłości, jeżeli zmienisz monitor na LCD, a jeżeli
zostawisz stary to możesz nawet mieć konfigurację 2 monitorową. Firma
NEC robi dobre monitory. Natomiast drukarka HP może się okazać zbyt
droga w uzytkowaniu jeżeli zechcesz polegać na oryginalnych
cartridgeach, albo od razu przyjmij że będziesz napełniał, albo kup
Canona S300, albo zdecyduj się na droższy model HP z cartridge które
mają 40ml (845 ma tylko 25 ml, a kosztują prawie tyle samo). Jeżeli
chcesz korzystać zarówno z Windows, jak i z Linuxa to dysk 40GB może
okazać się za mały - 60GB powinno być OK.