Re: radeon 7k ?

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 17:32:55 MET DST

> 1. czy radeon 7000 bedzie lepszy od Geforce'a 1 jakiejs dobrej firmy
(Asus?) ?
> 2. jak z jakoscia obrazu w stosunku do kart nVidii (tych starszych modeli,
tj.
> GF1, Vanta)
> 3. O ile mniej wiecej procentowo taki radeon bedzie lepszy od Rivy Vanty
16 MB
> AGP?

ad1 - co rozumiesz przez pojecie lepszy - szybszy ?
jezeli tak to musze Ciebie zmartwic - Radeon 7000 (Radeon VE) to
wykastrowana wersja Radeona 256, ktory byl bezposrednim konkurentem GeForce
256 (GeForce 1) - wywalono cala jednostke T&L (czyli zrobiono z karty
odpowiednika TNT2 - w uproszczeniu)
i prosze zeby nikt nie wyjezdzal ze R 7000 ma DDR bo tu jest podstep - te
DDR sa 64bitowe a SDR sa 128bitowe - wiec akurat typ pamieci nie ma
znaczenia (bo jedno z drugim sie rownowazy)

ad2 - zalezy jakiego producenta ten Radeon i do produktow jakich firm chcesz
porownywac - na dodatek moze sie Tobie trafic gorszy egzemplaz tego
Radeona - co do jakosci obrazu jedyne sluszne rozwiazanie _TEST_ przed
sfinalizowaniem zakupu !!!

ad3 - dokladnie to nie wiem ale na pewno bedzie szybszy - tyle tylko ze w
obecnych grach roznica moze polegac na tym ze np Vanta wyswietla 12
klatek/sek. a ten Radeon 20 klatek/s czyli obie karty do niczego (przy
zastosowaniach 3D)

pozdrawiam