Re: ograniczenie pradowe USB ?

Autor: Zygmunt Kałuża (ekokomprojekt_at_home.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 11:24:41 MET DST

Użytkownik "Fliper" <fliper__at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> witam
> czy slyszal ktos z was o czyms takim jak ograniczenie pradowe portu usb?
> uslyszalem ostatnio ze
> plyty glowne posiadaja jakoby takie ograniczenie (0.5A) na podstawowych
> portach USB, a dodatkowe
> porty USB znajdujace sie na plycie umozliwiaja wiekszy pobor pradu do 1A?
> bardzo jestem ciekawy czy
> ktos z was sie zetknal z czyms takim czy sa to tylko basnie sprzedawcow
> kierowane do klientow.

To chyba nie są baśnie sprzedawców - podam naoczny przykład - po podłączeniu
do portu USB w komputerze huba (rozdzielnika) na 4 porty USB (hub bez
oddzielnego zasilania) po podłączeniu np skanera do huba port USB nie działa
podając komunikat, że została przekroczona dopuszczalna norma poboru prądu
(w tym przypadku 0,5 A / 4 = 125 mA - trzeba koniecznie skaner podłączyć do
portu USB na płycie głównej. Do portów USB na hubie można podłączać tylko
urządzenia które pobierają z portu USB prąd niższy niż 125 mA (lub
zastosować hub z własnym zasilaniem, tzw. aktywny).

Co do portów na płycie, które mogą obsłużyć pobór prądu do 1 A to nie wiem.

Z.K.