Soltek DRV5 i ABSII

Autor: SikooR (sikor_at_vis.pl)
Data: Wed 04 Sep 2002 - 20:56:22 MET DST

Witam szanownych grupowiczow,

Plyta glowna Soltek DRV5 na KT333 ma takie ustrojstwo jak ABS II
(Anti-Burn Shield II). W biosie domyslna temperatura zabezpieczajaca
procesor przed przegrzaniem w ABSII wynosi 85 st. Wartosci, ktore mozna
ustawic wachaja sie od 75 do 100 st. Na tej plycie zainstalowany jest Athlon
2000+ i wentylator z miedziana wkladka. Kiedy komputer jest pare godzin nie
uzywany, po starcie kompa, w biosie temperatura ABSII pokazuje 56 st. i w
oczach rosnie. Po okolo godzinie normalnego uzywania komputera ABSII
pokazuje juz ponad 70st. Natomiast czujnik pod nazwa Temp1 pokazuje w tym
czasie 49st. Czyli temperature jaka powinien miec poprawnie pracujacy
procesor. Ostatnio klient, ktoremu skladalem wlasnie ten zestaw oddal mi go
na serwis gdyz zdarzylo mu sie cos takiego, ze komputer sam sie zaczal
zresetowac i nie pozwalal nawet uruchomic systemu operacyjnego tylko podczas
ladowania windowsa nastepowal reset i tak w kolko. Pomoglo dopiero jak
przestawilem w biosie wartosci ABSII na 90 st. Jak na razie zaden reset sie
nie powtorzyl. W chwili pisania tego tekstu temperatura pokazywana w
programie smartguardian (dostarczony razem z plyta) wynosi 49st. Natomiast w
biosie temperatura ABSII wynosi 78st. Juz sam nie wiem ktora temperatura
procesora jest wlasciwa. I czy przypadkiem nie przegrzewa sie procesor. Bym
byl wdzieczny jesli uzytkownicy tej plyty podzieliliby sie ze mna swoimi
doswiadczeniami i rozwiali moje obawy (nigdy nie mialem podobnego problemu)

Pozdrawiam,
sikor_at_vis.pl