Re: Szukam info o BIOSie PC, grafice VGA itp..

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 04 Sep 2002 - 13:37:07 MET DST

> Zwróć uwagę, że "Zamiana C/C" jest też modulacją. Opisuje ją taka sama
> matematyka, jak modulację analogową, a różni przyjęta terminologia
> właśnie. Masz okazję - podobnie jak w przypadku przerwań - zawalczyć o
> prawidłowe, jednolite nazewnictwo.
O, nie. Modulację analogową opisują funkcje trygonometryczne, a w przypadku
zamiany A/C lub C/A przyporządkowania.
Kodowanie cyfrowe odbywa sie w oparciu o algebrę lub teorię wielomianów
Pozostanę przy swoim zdaniu, nędznej ozostałości po studiach
teleinformatycznych ....

> Zawsze jest skok *według zawartości* (nie "do") tablicy wektorów,
Twoja wojna terminologiczna ?? ;)))
Skrót myślowy, gdybym miał się wypowiadać oficjalnie, napisałbym: pobranie z
tablicy wektorów przerwań adresu procedury obsługi przerwania, a następnie
wykonanie skoku pod ten adres. Tak dobrze ?

> niezależnie od tego, czy przyczyną jest IRQ, czy INT. Przykład ze
> sterownikiem myszki jest o tyle nieszczęśliwy, że ten programik
> komunikuje się zarówno z urządzeniem (myszą) za pomocą IRQ, jak i z
> programem, który korzysta z myszy (i tu odwołania następują za pomocą
> INT).
Dlatego go wyciągnąłem. Nie jest to procedura obsługi przerwania, a przy jej
wykonywaniu procesor korzysta z tych samych mechanizmów.
pozdro...
sprocket