Re: Celeron 466 a 533 [długie, nudne, zły (?) tok myślenia :^) ]

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 22:12:47 MET DST

Radoslaw Sokol do pl.comp.pecet napisał(a):

> Ale sam program korzystający z tego transferu i mierzący go
> może minimalnie szybciej się wykonywać :) Oczywiście, w teorii
> maksymalny transfer pamięci pozostanie zupełnie bez zmian, ale
> w praktyce transfer jest w minimalny sposób ograniczany przez
> wydajność procesora i w sposób znikomy, ale jednak rośnie wraz
> ze wzrostem częstotliwości taktowania.

ale jeśli ma taką samą magistralę, tylko wiekśzy mnożnik, to tak sobie
myślę, ale to może nawet w niektórych sytuacjach zwalniać. mamy sobie
coś takiego (bardzo teoretyzuję, bo jak robiłem wypracowanie o
proceosrach to na coś takiego trafiłem)

cykl 1 cpu cykl 1 magistrala - przesłanie komendy
cykl 2 cpu cykl 1 magistrala - chunk
cykl 3 cpu cykl 1 magistrala - chunk
cykl 4 cpu cykl 1 magistrala - przetworzenie
cykl 5 cpu cykl 1 magistrala - kolejka (Rq for Transmission)
cykl 6 cpu cykl 2 magistrala - przesłanie z powrotem

więc mamy tego celka 400mhz (to akurat jest coś takiego 6x66mhz).
załóżmy, że mamy tutaj p2 na 100mhz z mnożnikiem 4x

cykl 1 cpu cykl 1 magistrala - przesłanie komendy, chunk
cykl 2 cpu cykl 1 magistrala - chunk, początek przetwarzania
cykl 3 cpu cykl 1 magistrala - koniec przetwarzania, kolejkowanie
cykl 4 cpu cykl 2 magistrala - odesłanie

teraz pytanie, który pacjent zrobił to szybciej? :^> oczywiście jest to
moje dośc specyficzne teoretyzowanie, bo nie mam akurat siły i woli by
poszuakć o tym, więc mogę tutqaj pisać ierdoły, ale na mój rozum jest to
całkiem logiczne - mając większe taktowanie magistrali mamy większą
przepustowość, a co za tym idzie przesłanie wszystkich danych do
procesora trwa szybciej, bo ogólnie to śrubą w sprzęcie komputerowym
jest właśnie to, że magistrala systemu działa wolniej od magistrali
procesora - z przyczyn technologicznych - bo do każdego modelu
taktowania osobna płyta, osobna sieciówka, etc. i stąd mamy technologię
zwaną mnożnikiem, która teretycznie przyśpiesza całkie mzdrowo. ale
tylko przy większych magistralach. bo w sumie rzecz biorąc przy takim p2
400 mhz gdyby mieć magistralę 400 to przetworzenie tego w.w. by chyba
trwało:
cykl 1 cpu cykl 1 magistrala - przesłanie komendy, chunk, chunk
cykl 2 cpu cykl 2 magistrala - wykonanie
cykl 3 cpu cykl 3 magistrala - brak kolejki (idzie zgodnie z cpu),
wysłanie

więc mamy tutaj teoretycznie skok 25%, ale w praktyce jeszcze większy -
bo zwiększona przepustowość pozwalałaby, aby przesłać więcej danych
(chunk) w krótszym czasie, a procesor zapewne by się wyrobił... (a wtedy
to procesr i tak miałby większą przepustowość, ze względu na wyrobowośc
wszystkiego).

ale żem się rozpisał. mam nadzieję, że tego za bardzo nie pokićkałem :^)

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|