Re: Czy mozna reklamowac glosny dysk?

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 21:10:29 MET DST

"Czapski Pawel" napisal(la) dnia 2002-09-03 12:34, te oto slowa:

> Zapewne sa to tzw. warunki normalne (temp. cisnienie i wilgotnosc zgodnie z
> jakas z norm ISO).

Maxtor wykonuje pomiary w komorze bezechowej, w ktorej wartosc "szumu
tla" nie przekracza 10 dBA.

Ale czy zawilosci elektroakustyki (jej pomiarow) maja znaczenie dla
zwyklego _usera_. ;-).

> Jesli masz znajomego na Pw-(elka) moze ktos z akustyki moglby zrobic dla
> ciebie pomiary za przyslowiowe piwo, bo oddawanie dysku do specjalistycznej
> diagnozy mija sie z celem z uwagi na koszty.

Hmm, chyba zartujesz, ze ktos bedzie wykonywac specjalne pomiary w
urzadeniu, ktore kosztuje 300-400 zl (chyba, ze w celach poznawczych -
naukowych). ;-)))

Maxtor podaje dwie wartosci "glosnosci" (typowe/maksymalne) pomiedzy,
ktorymi roznica dochodzi nawet do 6 dB (dla przypomnienia to skala
logarytmiczna - 3 dB to 2-krotny wzrost halasu).

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"