Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowykomputera.

Autor: Jacek (golfmaster_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 23:15:37 MET DST

Konrad May-Gizynski wrote:

> "Jacek" <golfmaster_at_poczta.onet.pl> wrote in message
>
> Kolejny lewicowy demagog, nie mogacy przyjac do zakutego lba,
Nie wiem kto ma zakuty leb bo nie widac, ale co ma kapitalizm z lewica
tego pewnie nie wie nikt.
Przeciez prawa kosumenckie nadeszly z kapitalizmu.

ze nikt go nie
> zmusza (poza panstwem) do kupowania zadnego towaru czy uslugi. Na dodatek,
> akurat w tej branzy, istnieje spora konkurencja - a on kupuje najgorszy
> towar i od razu sie musi podpierac "ministrem handlu" - pogrobowiec Hilarego
> Minca jeden..:(

Tutaj nie chodzi o podpieranie sie ale np. w Niemczech obowiazuja
standardy umow
i np. ogolne warunki sprzedazy reguluja wiele spraw,
eliminujac wszelkie dowolnosci, naruszajace prawa konsumenta.
Podobnie w budownictwie VOB.

Tutaj przeciez nie chodzi o zaden mus, ale gdy ma obowiazywac swoboda
zawierania umow,
to niech tresc umowy rowno traktuje strony.
A tutaj to gwarant narzuca korzystne dla siebie warunki, ktore w ogole
nie powinny byc przemiotem zainteresowania gwaranta.
Jezeli juz wykazuje troske o klienta i dziala w dobrzej wierze, to nie
wskaze,
aby w dobrym interesie klienta, rozbudowa byla dokonywana w serwisach
komputerowych,
ale niekoniecznie swoim, ktory potrafi plomby zerwac i ponownie takie
same nakleic.

Tutaj jest dzialanie monopolistyczne jest ewidentne.
Gdyz rozbudowa komputera to prawo klienta, a gwarancja nie moze prawa do
rozbudowy ograniczac,
gdyz rozbudowanie komputera nie prowadzi do jego uszkodzenia.
Bo gdyby prowadzilo, to byloby zakazane, niepolecane i pecet jako sprzet
o otwartej architekturze,
zostalby usuniety z rynku, jako klopotliwy.
A przeciez tak nie jest.
Pecet to zestaw klockow lego.
Gdy kupimy drugi zestaw klockow i zbudujemy wieksza calosc,
to nie tracimy gwarancji ani na pierwszy zestaw klockow, ani na drugi,
gdyz przeznaczeniem klockow jest budowanie z nich wiekszych calosci.
I tak dlugo jak to budowanie jest mozliwe, tak mozna pecet rozbudowywac.

I osmieszajace producenta klockow jest usilowanie, aby pod grozba utraty
gwarancji, klient kupujacy kolejny zestaw klockow, musial zanosic oba
zestawy klockow do plombowania, zanim zacznie sie bawic wszystkimi
naraz.

Poza pecetami architektury otwartej nie maja samochody, ani pralki,
lodowki, telewizory
i nie sa one przedmiotem rozbudowy.
Za to klocki , oraz meble tak. Mozna dokupic dodatkowy zestaw, mozna
dokupic nadstawke do segmentu, szafy.
I usilowanie przenoszenia standardow z serwisow samochodowych stanowi
nieporozumienie.

Samochod podlega serwisowaniu autoryzowanemu, gdyz wynika tak z warunkow
bezpieczenstwa i homologacji.
Ale kto potrafi ten sam wymienia olej, filtry, sprawdze hamulce, klocki
i wykonuje wiele czynnosci przegladowych.
Ale to producent okresla warunki serwisowania w celu przedluzenia
zywotnosci pojazdu.

Komputer typu pecet natomiast nie podlega przegladom, poza zwyklymi
czynnosciami czystosciowymi .
Ale w odroznienia od samochodu, komputer jest skladakiem, ktory mozna
dodatkowo rozbudowac.

Samochod jest zmontowany trwale, a pecet to 30 srubek do odkrecenia 15
wtyczek do rozlaczenia i znow
mamy pierwotne podzespoly.

Jacek

--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).