Matryca w laptopie

Autor: Rafał (rpiasta_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 19:33:49 MET DST

Proszę, pomóżcie
Kupiłem używanego laptopa. Matryca aktywna chyba 13,3 cala. Typ laptopa
TARGA - niemiecki, rok budowy 1999 albo 2000. Po dość krótkim czasie (około
miesiąc) prawie na środku ekranu z góry do dołu zaświecił taki cienki
czerwony pasek. Po kilkukrotnym niezbyt mocnym ściśnięciu górnej części
matrycy palcami w końcu zrobił się pasek biały o szerokości ok. 2 - 3 mm.
Rozebrałem plastikową obudowę i próbowałem przyciskać tą matrycę od tyłu,
ale bez efektów. Dalej bałem się rozbierać. Czy, ktoś może mi doradzić
jakąś pomoc czy radę. Czy to wogóle da się jeszcze naprawić? Słyszałem, że
nowe matryce są bardzo drogie. Za laptopa dałem 2600 PLN więc nie wyobrażam
sobie kwoty naprawy rzędu 2000 o jakich mówi się w serwisach o koszcie nowej
matrycy, jeszcze podobno zależy od typu. Nie wiem jaki mam typ, bo po
rozbiórce złożyłem i używam z tym mankamentem.
Jeszcze raz proszę szanownych grupowiczów o pomoc
Rafał