Re: Wybor procesora

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 18:16:38 MET DST

> Przyznaje, ze wczesniej nigdy nie czytalem tej grupy, dlatego sorry, jesli
> podobne pytanie juz padlo. Chcialem sie spytac o doswiadczenia z plytami
> glownymi ECS, konkretnie model K7VTA, chipset KT266. Ponadto interesuje
mnie
> czy lepiej w chwili obecnej kupic komputer na Intelu czy na AMD. Slyszalem
> ze procesory AMD pracuja na granicy swojej wydajnosci przez co ich
trwalosc
> jest nizsza niz Intela. Choc oczywiscie cena przemawia za AMD. Dzieki za
> rady.

Co do ECS.....eeeeechhh :(( Poczytaj grupę. Ale jak chcesz oszczędzać to kup
Shuttle, a jak mieć pożądną płytę to GigaByte lub Epox, ew.Soltek.
Co do granicy wydajności to też nieprawda. Athlony XP dają się podkręcić, a
najnowsze 130 nm kręcą się bardzo dobrze. Co do trwałości, to czysta
filozofia, nie znam danych nt. zuzycia procesorow, bo chyba nikt takich
wyników nie publikuje. Owszem, na skutek temperatury w strukturze procesora
następuje zjawisko - powidzmy - osteoporozy ;)), ale czas funkcjonowania
procka ocenia się -AFAIK- na ok 10 lat. A 10 lat temu to ja mialem 286 16
MHz 2MB RAM z kartą EGA i HDD 40 MB, i to był wypasiony komputer ;))
pozdro...
sprocket