Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.

Autor: Jacek (golfmaster_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 14:33:25 MET DST

SOTB wrote:

> (...)
>
> Nie myślałeś o rękojmii w razie uszkodzenia sprzętu lub plomby.
Pomyslalem.
Ale punktem przyjmowania zgloszen jest serwis, a ten juz dzisiaj odmowil
przyjecia, gdy beda zerwane plomby.

> Skoro zerwie się plomba nie z twojej przyczyny, a z powodu jej kiepskości
> lub z tego powodu, że poluzowały się śruby na obudowie to chcąc sprzedać
> sprzęt okazuje się, że nie jest on w pełni wartościowy.

Dla kogo okazuje sie jako nie w pelni wartosciowy ?

Przeciez ja nie neguje potrzeby stickerowania obudowy, gdyz wielu chce
instalowac CDRW w serwisie.
Ale czemu z tego czynic przymus.
Pamiec 60 zl i instalacja 40 zl
Przeciez to jest paranoja i sredniowieczny przymus chlopa
panszczyznianego.
Co innego montaz plyty, a co innego wlozenie pamieci, a cena taka sama.

> Swoją drogą, porządne firmy spisują w gwarancji numery seryjne komponentów i
> nie używają plomb.
Uzywaja stickersow, nawet nie wpisujac numerow seryjnych
i moze stickersy sa w srodku, ale aby sie o tym dowiedziec, to musialbym
otworzyc obudowe, a wczesniej zerwac plomby.

Warto się o takie rzeczy pytać przy zakupie. Jeśli oferta
> była korzystna, to trzeba pamiętać, że biedny dwa razy płaci.

Ale oczywiscie ze oferte wybieram wedlug ceny i czym taniej tym lepiej,
gdyz taka jest droga do bogactwa.

Ale gdy wzgledy bezpieczenstwa = typu wysokie napiecie w telewizorze,
nie sa zagrozeniem, instalacja sterownikow jest dozwolona przez
producenta i nie narusza warunkow gwarancji,
to wkladanie kart w sloty, dokrecenie srobka + ewentualne podlaczenie
kabelka to wymaga, wedlug producenta tych podzespolow, wiedzy
specjalistycznej, ani nie stanowi zagrozenia dla sprawnosci komputera.

Co wiecej.
Producent twierdzi w gwarancji, ze czyszczenie nie jest objete
gwarancja.
A jak mozna wyczyscic zakurzony komp w srodku obudowy, gdy jej nie
otworzymy, podobnie z czyszczeniem wentylatorkow.

A przeciez to kurz w obudowie moze doprowadzic do przegrzania sie
elementow i uszkodzenia procesora, zasilacza itd.

Jacek

--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).