Re: (OT) Gdzie zregenerowac baterie w notebooku???

Autor: Marcin Ozdzinski (mozdzins_at_sim+net.pl)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 09:42:10 MET DST

Użytkownik "Andrzej J. Turowicz" <at_at_buchalter.com.pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem czy to dobra wiadomość ale,
> Baterii NICd, kadmowo niklowych sie nie regeneruje,
Prawda choc nie do końca : można im trochę poprawić żywotność odpowiednio
ładując i rozładowując ale na krótko i niewiele
Ale można wymienić same ogniwa i to już jest opłacalne.
> Baterii NiMh i litowo jonowych nie ma potrzeby regenerować
Też niby prawda ale ogniwa się wymienia i bywa to bardzo opłacalne zwłaszcza
w "egzotycznych" akumulatorach
> Acery miały, przynajmnien te które widziałem baterie NiCd.
To rzeczywiście musi byc zabytek :))Tak na oko z 10 letni :)
> No więc masz dwa wyjscia
> 1. sprzedać tego notebooka i ktoś inny będzie sie martwił,
:))
> 2. Poszukać warsztatu który Ci wymieni na nowe
I skasuje odpowiednio :)
3.Rozebrać akumulator i wymienić ogniwa na takie jakie były oryginalnie lub
zbliżone pojemnością i wymiarami.
Ważne: nie można zamieniać typów ogniw np. z NiMh na LiIon bo oprócz ogniw
jest jeszcze elektronika (termistory itp.)