Re: Pytanie o WAT

Autor: ToM (tomasz6900_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 29 Sep 2002 - 21:17:43 MET DST

Użytkownik "M.A.N.i" <kczosnyk_at_master.pl> napisał w wiadomości
> Chodzi mi konkretnie o to ile potrzebuje srednio moj komputer WAT'u.
> Moja konfiguracja to :
> - AMD Athlon XP 1800+
> - Soltek 75DRV5
> - Nagrywarka HP 8210i 4x4x24
> - karta grafiki ASUS V3800U (Riva TNT 2 Ultra)
> - HDD1 Samsung 40GB
> - HDD2 Samsung 8GB
> - Monitor HIGHSCREEN 17'
>
> Gdyby ktos mogl mi napisac ile poszczegolne czesci potrzebuja mocy to
bardzo
> prosze :))

Rozpisywanie jaka moc pobiera kazdy element typu karta grafiki, CD-ROM, itd.
jest zupelnie bez sensu, bo wszystkie te podzespoly sa zasilane z jednego
zasilacza. W Twoim przypadku masz z sieci zasilany komputer + monitor. I
teraz mozesz sprawdzic jaka max moc moze pobierac ten komplet. Moc komputera
zalezy od typu obudowy (przewaznie ok. 300W), moc pobierana przez monitor
masz na obudowie lub w instrukcji (przewaznie 80-100W). Wszytko to
oczywiscie zalezy od marki i typu podzespolu. Czyli moc max. wychodzi
ok.400W dla przecietnego zestawu. Oczywiscie moze byc znacznie mniej jesli
masz malo kart, dyskow, napedow i wlaczony power managment.

pozdrawiam
Tomek