Re: dogonic p4

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Sun 29 Sep 2002 - 14:07:36 MET DST

tharry wrote:
> w drodze wyjasnien - w najblizszym czasie prawd zupgraduje kompa.
> chcialbym jak nanizszym kosztem pokazac jednemu burakowi jak sie
> kompa kupuje(taki znajomy leszcz, poszedl do sklepu poprosil
> wszystkie najdrozsze podzespoly jakie mieli na stanie) - ja mam na
> kompa ograniczona suma(on nie) - ale chce mu pokazac ze jak jest
> burak to pieniedzmi nie przeskoczy...

Hm, to może nie być proste :( Masz do wyboru opcje:
- kupić Athlon 2200+ (Thoroughbred A za ok 750zł) , ale on podobnie jak
niższe modele się b.kiepsko kręci;
- kupić Athlona 2400+ (Thoroughbred B za ok 1350zł i bardzo mało
dostępny w sklepach), który się doskonale kręci, ale ta cena ...;
- kupić P4 1.8A (Northwood za ok 740zł) i go podkręcić do 2.4Ghz (może
się udać, ale pewności nie masz dopóki nie spróbujesz);

W każdym przypadku musisz kupić odpowiednią płytę główną (polecam MSI
albo Epox bo są dobre do podkręcania i bardzo stabilne) i odpowiednią
pamięć. Czasami się okazuje, że na szybkość komputera największy wpływ
ma nie szybkość CPU, ale pojemność pamięci albo wydajność HDD (nie
mówiąc o karcie graf.), więc ... mogą Ciebie czekać poważne wydatki, tak
że w sumie niczego nie udowodnisz :(

B.

PS ceny mam z www.pcprojekt.pl; nigdy tam nie kupowałem ale to jedyny
sklep jaki znalazłem z Athlonem 2400+ w ofercie