Re: drukarki za duzy wybor

Autor: MarcinR (nergal.usun_to_at_infinity.net.pl)
Data: Sun 29 Sep 2002 - 13:41:39 MET DST

Dnia Sun, 29 Sep 2002 01:30:12 +0200 ktos podajacy sie jako const
zamiescil na grupie pl.comp.pecet taka oto tresc:

> Witam
>
> wlasciwie nigdy nie patrzylem na posty zwiazane z drukarkami
> tak sie sklada, ze musze sobie wkrotce jedna kupic
> i przegladam oferty, przegladam... i straszne rozbierznosci cenowe
>
> chce cos taniego co sie szybko nie rozleci (atrament)
> szybkosc drukowania nie ma wiekszego znaczenia
>
> skad te roznice cenowe? - drukarka za 150zl, a za 500 to
> przeciez nie to samo! a obie drukuja :/

roznice zazwyczaj wynikaja z predkosci drukowania, jakosci (samego
wykonania jak i wydrukow), bajerami (specjalne tryby do drukowania
zdjec) oraz polityki producenta.
Nie wiem jak to teraz wyglada, ale kiedys np Canony mialy glowice w
drukarce (w odroznieniu od np HP gdzie glowica jest w kartidzu).
Drukarki byly tanie, ale gdy dysze sie zapchaly to byla do wyrzucenia.
Zaleta tego byly bardzo tanie tusze (2-3 krotnie tansze od tych do HP).
Teraz te roznice mozna zniwelowac poprzez kupowanie zestawow do
napelniania.

> Duzo nie wyczytam z tych dziwnych symboli, jedak
> czym powinienem sie sugerowac?

Jesli zamierzasz uzywac tylko oryginalnych atramentow to przedewszystkim
stosunkiem ceny tuszu do jego pojemnosci. Prawdziwym kosztem nie jest
bowiem sama drukarka, tylko jej uzytkowanie.
No i jeszcze jeden szczegol- nie wiem jaki masz komputer, ale sprawdz
czy masz zlacze USB- w starych tego nie bylo, a wiekszosc nowych
deukarek mozna podlaczyc tylko do tego gniazda

poszukaj na www.chip.pl -w top 10 cos powinno byc