Re: Płyta 24x max nagrana z prędkością 32x

Autor: Marcin Tworek (marcintworek_at_post.pl)
Data: Sat 28 Sep 2002 - 20:09:52 MET DST

> Witajcie,
> Dziś przez pomyłkę nagrałem płytę Memorex "Cool CD-R"
> (taka kolorowa) przeznaczoną do nagrywania max 24x
> nagrywarką Samsunga w maksymalnej prędkości 32x.
> Płyta o dziwo nagrała się, czyta się poprawnie...
> Jak to interpretować? Czy "poprawność" nagrania jest
> złudna i płyta będzie sprawiać problemy w innych CD?
> Czy może Memorex nie zdaje sobie sprawy, że jego 24x'y
> nagrywają się na 32x i można je sprzedać ciut drożej? :-)
> Pozdrawiam,
> Pszemol

Przy wolniejszym nagrywaniu promien lasera ma mniejsza moc,
poniewaz plyta kreci sie wolniej i wypalany obszar dluzej znajduje
sie nad laserem. Skoro laser ma mniejsza moc to plyta musi byc
wykonana z tworzywa latwiejszego do wypalenia. Jesli zaczniesz ja
wypalac w wyzszej predkosci gdzie laser jest silniejszy plyta moze
zostac uszodzona.
W druga strone jest odwrotnie.
Plyta z wytrzymalszego materialu przeznaczona do duzych predkosci
wypalana w malej predkosci moze sie wcale nie wypalic, lub wypalic
za slabo i dane moga byc nieczytelne.
Oczywiscie granice tutaj sa plyne i zaleza od plyty i nagrywarki.
To wcale nie jest dziwne ze twoja plyta sie wypalila, ale moze byc
ona mniej trwala, trudniej sie czytac nawet przy malych ryskach itd..
Pozdrawiam
Marcin Tworek