Cos na temat taktowania DDRow na plytach ECS?

Autor: Proximm (proximm_at_interia.pl)
Data: Sat 28 Sep 2002 - 14:46:22 MET DST

Witam
Mialem dzis spore problemy z plyta ECS: P4VXAD (+proc Intel Celeron
1.7 + W98)
Gdy wkladalem do niej jeden modul DDR 256 MB (266 MHz) to sypalo mi
bledami. Probowalem na 2 innych kosciach z dwoch roznych dostaw od
dostawcy.. to samo. Zebralem rozne informacje z plyty, ktore
przedstawie ponizej. Bylbym wdzeczny, gdyby ktos mi wykreslil
niepotrzebne ustawienia, abym nie mial problemow z tym.
BTW do testowania pamieci uzywam OnTrack Fix-It 4.0. Byc moze bedzie
lepszy jakis test pod DOS? Co na ten temat sadzicie?
BIOS:
Sekcja: Advanced Chipset Features Option
  Menu: DRAM Clock/Drive Control:
DRAM Clock: By SPD / 100 / 133
DRAM Timing: By SPD / Manual
Gdy damy DRAM Timing "Manual", to mamy to co ponizej:
SDRAM CAS Latency: 2 / 3
Bank Interleave: 4 Bank / 2 Bank
Precharge to Active(Trp): 3T / ***
Active to CMD: 6T / ***
DRAM Burst Len: 4 / ***
DRAM Command Rate: 2T Command / ***

Sekcja: Frequency/Voltage Control:
CPU Ratio: Auto / ***
CPU Host/AGP/PCI Clock: Default / ***

Tam gdzie sa " *** " tzn, ze nie wiem jaka jest reszta opcji, bo
komputer zostal w pracy, zas ksiazeczke mam tu, ale tu sa podane tylko
domyslne wartosci... Moze gdzies jest ten problem opisany?
Przed wyjsciem z pracy usttawilem DRAM Clock na "100" i krotki test
dobrze poszedl, ale chce miec wiecej pewnosci, bo mnie sie cos tu nie
podoba - powinno wszystko dzialac przy domyslnych ustawieniach.
Wlasciwie to jak testowalem DIMMy to test szybciej szedl, niz na
DDRach, czy tez na RIMMach. Dlaczego tak sie dzieje? Przeciez sa
szybsze.
Dzieki za cierpliwowsc i odpowiedzi :)

--
Pozdrawiam