Re: policja i piracki program

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 15:42:20 MET DST

> Nie wiem, czy wiesz jak dziala BSA. Oni moga wszystko. Nakaz sadowy potrafia

Osobiscie nie mialem przyjemnosci. Ale jesli nie maja nakazu, to IMHO pod
zadnym pozorem nie powinno sie ich wpuszczac. W leb i za drzwi :)

[...]

> tego stuffu. Niestety wiekszosc firm upada szybciej, niz odzyskaja utracony
> sprzet...

Przyszli do firmy, w ktorej swego czasu pracowalem. Nie mieli nakazu, ale
weszli z asysta policji, zarekwirowali sprzet i serwer. Firma raptem
kilkuosobowa, wiec bylo to rownoznaczne z zakonczeniem dzialalnosci, szef
(znajomy zreszta) sie wk... jak jez, zagonil prawnikow do roboty i hm...
proces zdaje sie ciagnie sie od dwoch lat, ma sie juz ku koncowi i wyglada
na to, ze o wyniku napisza gazety :) BSA i jej specjalisci nie znalezli
dokladnie _nic_, do czego mogliby sie przyczepic (bo i firma byla idealnie
czysta -- licencjonowany Netware na serwerze, na stacjach roboczych Linux
i licencjonowany MacOS z jakimis tam narzedziami), za to byly wlasciciel
zada jakiegos gigantycznego odszkodowania zarowno za straty poniesione w
wyniki zamkniecia firmy i niezrealizowanych konktraktow, jak i zniszczona
opinie na rynku -- no bo kto bedzie wspolpracowal z wlascicielem firmy
"zamknietej" przez BSA? W kazdym razie ludzie bezposrednio odpowiedzialni
za najscie juz ponoc od dawna nie pracuja ;)
Sam jestem ciekaw, co z tego bedzie, bo prywatnie uwazam, ze dzialalnosc
BSA jest potrzebna, natomiast nie podobaja mi sie ich faszystowskie
metody.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..