Re: Problem z identyfikacja modułu SDRAM 168-pin

Autor: oVo (ovo_at_nospam.poczta.onet.pl)
Data: Sat 28 Sep 2002 - 14:10:58 MET DST

On Fri, 27 Sep 2002 08:24:32 -0500, "Pszemol" <Pszemol_at_PolBox.com>
wrote:

>W każdym razie, moje pytanie dodatkowe brzmi tak:
>Skoro ponad wszelką wątpliwość są to pamięći PC133
>i płyta SOYO SY-7VCA-E obsługiwać je powinna poprawnie
>to dlaczego program diagnostyczny pokazuje mi 100MHz?
>Czy jest jakaś inna metoda sprawdzenia zegara pamięci?
>A może w BIOSie mam skopane ustawienia? Co sprawdzić?

Jak na module masz obok RAM malutki EPROM (taki po 4 nozki z kazdej
strony) to plyta powinna wykryc poprawnie rodzaj RAM. Jak nie masz tej
kostki tylko miejsce do jej przylutowania to plyta nie wie bo nie ma
skad wiedziec co jej wsadziles i wtedy przyjmuje dolne "bezpieczne"
ustawienia. W tej kostce sa zapisane wszystkie parametry modulu.
A wielkosc RAM sie sama wykrywa, nic do tego nie trzeba.

Pozdrawiam

oVo