Re: problem z FDD

Autor: kgb007 (kgb007_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 28 Sep 2002 - 09:41:20 MET DST

Użytkownik "Paweł" <pawell1_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Mam taki oto problem. Przy instalacji nagrywarki niechcacy odczepilem
> kabelek zasilania stacji dyskietek. Gdy go wlozylem i wlaczylem kompa, i
> probowalem cos odczytac z dyskietki zaczelo iskrzyc i lecial dym ze
stacji.
> Wylaczylem kompa. Pozniej okazalo sie ze stacja nie dziala. Po podlaczenu
> innej dobrej stacji dystkow do tych samych kabli, takze ta dobra stacja
> dyskow w tym kompie nie dziala. Co sie stalo? Czy uszkodzila sie plyta?

Podłączyłeś źle zasilanie.
Niby jest tam jakieś zabezpieczenie, ale jak ktoś ma dwie lewe ręce to
zawsze wciśnie wtyczkę.

Pewnie spaliłeś kontroler FDD w najbliższym czasie możesz się spodziewać
powolnej agonii całej płyty.
Widziałem coś takiego w przypadku złego podłączenia zasilania do HDD
Wpierw spaleniu uległ drugi kontroler, a później z relacji właściciela
omawianej płyty wynikała że komp. zaczął się zawieszać, a po 6 miechach już
nie widział żadnych urządzeń na pierwszym kontrolerze.