Re: Montujecie sobie kompy sami ?

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 27 Sep 2002 - 18:47:32 MET DST

Sniper <sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl> wrote:
> To właśnie największa zaleta linii technologicznej AMD. Jakiś czas
> temu kupiłem MSI KT3 Ultra-ARU. Z dokumentacji nowych układów
> Sledge/ClawHammer wynika, że będą pracowały na tej płytce! Poczekam ze

Nie wierzę :) Procesory Opteron (Claw/SledgeHammer) mają zupełnie inne
podstawki (tak co najmniej ~300 pinów więcej) , wbudowany kontroler
pamięci, wymagają HyperTransport na szynie głównej do komunikacji z
innymi układami (np. hub PCI lub southbridge) no i oczywiście działają z
zupełnie innynmi chipsetami niż Athlon :)

Natomiast to, co będzisz mógł prawdopodobnie włożyć do swojej płyty
głównej za rok, to będzie Barton - w technologi 130nm, FSB333 i z dużym
cache to będzie niczego sobie procesorek :) Już sie mówi o oznaczeniach
3000+ i raczej będzie to szybsze niż obecne P4 Xeon 2.8Ghz :)

B.