Re: policja i piracki program

Autor: Kiwko (lu_kiwko_at_wp.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 15:04:17 MET DST

"adasiek" <podolany_at_poczta.wp.pl> wrote in message

> poza tym samo posiadanie plytki z softem nie jest chyba przestepstwem
> /moze prawnik sie wypowie?/; przestepstwem jest uzywanie
> oprogramowania bez licencji; w sumie od momentu wcisniecia "zapoznalem
> sie z warunkami umowy licencyjnej i akceptuje je";

Prawnikiem nie jestem, ale jakis czas temu przerzucilem ustawe o ochronie
praw autorskich i kodeks karny pod katem ww. zagadnien i moim zdaniem ani
posiadanie, ani uzywanie nielegalnego softu (chyba, ze w celach zarobkowych, ale
tu mowimy o grach) nie stanowi naruszenia zadnego przepisu.

Generalnie sciga sie ludzi, ktorzy czerpia z piractwa korzysci majatkowe i pod
tym katem sformulowane sa odpowiednie ustawy. Jest wprawdzie w kodeksie
karnym, w punkcie dot. paserstwa zapisane, ze przepis ten obejmuje rowniez
programy komputerowe, ale nie bardzo widze, jak mozna by to w praktyce
wykorzystac. Program to nie samochod: z niskiej ceny nie wynika, ze sprzedajacy
"wszedl w posiadanie za pomoca czynu zabronionego".

Dziwie sie, ze policja zajela sie delikwentem, ktory kupil piracka gre.
Jeszcze bardziej sie zdziwie, jesli wlos mu z glowy spadnie.

Pzdr
K.