Re: Czy procesorowi moze byc za zimno ?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 27 Sep 2002 - 17:12:56 MET DST

Użytkownik "RusH" napisał:

> TB a na nim taki kubek miedziany z wlanym
> azotem .. ale -200 ? watpie , moze z -100 :P

Azot to chyba nie jest nic nadzwyczajnego. Japończycy co chwilę
informują cały świat o kolejnym rekordzie prędkości osiągniętym na
układach Intela (lub AMD) chłodzonych ciekłym azotem (przekroczyli już
chyba grubo 4 GHz). Również w Polsce azot jest powszechnie stosowany
(głównie w kriochirurgi). Z tego co wiem, azot przechodzi w stan wodny
przy temp. -195,65 stopni C, zamarza dopiero przy -209,86 C, zatem
stan ciekły utrzymuje między tymi wartościami (źródło:
http://eduseek.ids.pl/przedmioty/chemia/pierwiastki/pierw/007.htm ).

Pozdrawiam,
Sniper